Hoe Firmhouse nieuwe Innovation Toolbox grote bedrijven in staat stelt net zo snel te innoveren als startups

Firmhouse' visie is dat dit nieuwe productportfolio het toekomstige operating systeem wordt van grote bedrijven die concurrerend willen blijven. Het stelt ze in staat om nieuwe verdienmodellen te ontdekken en Lean Startup toe te passen zonder interne vertragingen en obstakels.

Het bedrijf heeft de Innovation Toolbox ontwikkeld nadat ze regelmatig ervoer dat innovatie managers in grote bedrijven voor grote interne uitdagingen kwamen te staan bij het uitvoeren van experimenten. De Innovation Toolbox stelt ze in staat zo snel als startups te experimenteren, zonder dat ze daarbij nog worden tegengewerkt door interne stafafdelingen zoals Legal, Marketing, IT of Compliance.

Een van de diensten is Airstrip, waarmee in enkele minuten een landingspagina kan worden gepubliceerd op basis van sjablonen die van te voren zijn goedgekeurd. De uitkomsten en data stellen de teams in staat om vast te stellen of hun experiment een succes was. Ze hoeven daarvoor niet meer alle gegevens bij elkaar te grabbelen.

Firmhouse zal haar Innovation Toolbox voor het eerst demonstreren op Lean Startup Summit in London, waar ongeveer 300 deelnemers worden verwacht. “We verwachten dat onze bezoekers kunnen profiteren van een toolbox die hen helpt bij het genereren van de juiste uitkomsten bij hun commerciële experimenten. We kijken uit naar een voortdurende samenwerking met Firmhouse” aldus Melissa Moore, medeoprichtster van Lean Startup Co.

Firmhouse sponsort de Lean Startup Summit London, omdat de Lean Startup methode centraal staat in hun productontwerp. “We legden de basis voor de Lean Startup beweging in continentaal Europa en denken dat deze conferentie het beste podium biedt om anderen te laten zien wat we geleerd hebben.” zegt Robbert van Geldrop, partner bij Firmhouse. De Innovation Toolbox kan tevens een toevoeging zijn voor adviseurs die bedrijven helpen om Lean Startup bedrijfsbreed toe te passen.

ING is een van de klanten waar Firmhouse nauw mee samenwerkt. Janne Zengerink, Global Lead Innovation Transformation Coach bij ING, en Bob Jansen, oprichter van Firmhouse zullen tijdens een fireside chat op donderdag 14 juni in discussie gaan over de verschillen tussen startups en grote bedrijven als het gaat om innovatie en het toepassen van de Lean Startup methode.

Kaarten voor de Lean Startup Summit zijn verkrijgbaar op https://london.leanstartup.co/ - de Spring Sale aanbieding loopt af op 31 mei.

Over Firmhouse

Firmhouse bouwt gezonde bedrijven die groeien op basis van omzet en helpt anderen dit ook te doen. Ze hebben de mankracht, staat van dienst en juiste instelling om haar klanten te helpen ontdekken wat hun volgende product is.

Over Lean Startup Co

Lean Startup Company, opgericht door Eric Ries, Heather McGough en Melissa Moore, helpt ondernemers en innovators om betere producten te bouwen met behulp van de Lean Startup methode en moderne managementtechnieken. We delen leerzame ideeën, verhalen en andere lessen gedurende het hele jaar met individuen en bedrijven van elk formaat en alle sectoren.

About Firmhouse

We build healthy revenue-driven businesses, and help others build their own. We have the manpower, the track-record and the mindset to help you uncover your next business proposition.